Skip to content

איך להגיע בשלום ליעד

כשיוצאים לטרק, בטח בפעמים הראשונות, הרבה חששות נלווים לתהליך. אחד המשמעותיים בהם הוא "לאבד את הדרך". זה מובן לחלוטין וניתקלתי בזה אינספור פעמים. החשש קיים גם בשבילי ארצנו, אז במחוזות אחרים הלחץ אפילו עולה. 

לא צריך להיות נווטי על כשיוצאים לטרק, אולם לדעתי חייבים לפחות הבנה בסיסית של ניווט. האמצעים העומדים לרשותנו היום מבחינה טכנולוגית הפכו את הנושא לזמין ופשוט יותר. לא חייבים מפות נייר, שאינן אמצעי קל לשימוש ואפשר להשתמש בטלפון הנייד כדי להתקדם בביטחה ולדעת בוודאות שאנו בדרך הנכונה.


סימונים בשטח

כולנו מכירים את סימון השבילים הצבעוני הקיים בארץ. במדינות רבות קיים סימון שבילים דומה ואיכותו משתנה ממדינה למדינה, אולם גם משביל לשביל. בשורה התחתונה, התפישה שלי קובעת – לא מומלץ להסתמך על סימון שבילים בשטח לשם ניווט. ראשית, אין לנו שליטה על כך. סימון יכול להיעלם, להשתנות ולפעמים גם להיות חסר במקטעים מסויימים. בנוסף, נרצה לפעמים לאלתר, לא להיצמד לתוכנית המקורית, מסיבות שונות. במקרים כאלה, נרצה לדעת מה האלטרנטיבות העומדות לרשותנו. סימון השבילים מגביל אותנו רק לסימון הבא. אם נרצה לקבל תמונה רחבה על מיקומנו או כמה עוד נשאר ללכת, נרצה להשתמש באמצעי עזר נוסף.

צריכים עזרה בתכנון טרק?

צרו קשר ללא התחייבות

ניווט באמצעות טלפון נייד

הטלפון הנייד של כולנו הוא אמצעי ניווט משוכלל בזכות רכיב ה-GPS המובנה בו תמיד, היום. שלל אפליקציות חינמיות או בתשלום התפתחו על מנת לאפשר שימוש נוח בטלפון לשם ניווט. הנה היתרונות המתאפשרים בניווט עם מכשיר סלולרי:

  • איפה אני? רכיב ה-GPS מאפשר זיהוי מדוייק של מיקומי הנוכחי, אולי הצורך הכי בסיסי בניווט (בניגוד למפת נייר). ברגע שאני יכול למקם את עצמי על המפה אוכל לדעת לאן להמשיך מהנקודה הנוכחית.
  • מפות זמינות – יש היום מבחר מפות דיגיטליות לשטח של כל המדינות הפופולריות לטיול. היתרון הגדול של מפות אלה הוא ששבילים קיימים בשטח מופיעים עליהן ומאפשרים בכל רגע להבין מה הנתיבים הזמינים לנו
  • טעינת מסלול מראש – לכל אפליקציה ניתן לטעון מראש מסלול מוגדר ומתוכנן שהכנו מראש. מסלול כזה מיוצג על ידי קובץ אשר אפליקציות ניווט יודעות לטעון. ברגע שהמסלול נטען הוא יופיע כקו מצוייר על המפה שלכם. היות והאפליקציה יודעת להציג את מיקומכם, תוכלו בכל רגע לוודא שמיקומכם נמצא בסמיכות למסלול המתוכנן וכך לדעת שאתם מתקדמים לכיוון הנכון

הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון כשמנווטים עם טלפון נייד:

  • חייבים לקחת בחשבון מצבים של חוסר קליטה. אפשר לנווט ללא קליטה סלולרית, אך יש לדאוג לכך שהמפות של הטרק מורדות מראש בהתאם לאפליקציה. לאפליקציות חינמיות אין לפעמים את האפשרות הזאת.
  • היות ואנו תלויים בניווט ומדובר במכשיר אלקטרוני, חובה לייצר גיבוי לטלפון הנייד. זה יכול להיות טלפון נוסף זול ופשוט שיכול להריץ את האפליקציה, זה יכול להיות חברה נוספת בקבוצה עם הטלפון שלה וזה יכול להיות שעון ספורט בעל יכולת מינימלית של טעינת קובץ הניווט ומעקב אחריו.
  • תמיד עדיף לטעון קובץ נפרד לכל יום מאשר קובץ אחד גדול המכיל את מסלול כל הימים. בצורה כזאת קל לראות בכל רגע את הנתונים היומיים, כמה הלכתם כבר, כמה טיפסתם לאותו יום ובעיקר – כמה נשאר.
  • זה ששביל מופיע במפה עדין מחייב אותנו להבין את עבירותו ואת רמת הקושי שלו. זה לא תמיד ניתן מהמפה עצמה וצריך לשים לב לסימנים שונים שיסייעו להבין האם יש בעייה בשביל במפה. האם הוא תלול מדי? צר מדי? האם יש בו סיכונים? כאמור, לא תמיד המפה מגלה את כל הסיפור.