Skip to content

ציוד רבותי, ציוד

אחרי שסיימתם את שלב התכנון, הגיע הזמן לדבר על ציוד. מדובר בנושא שמשפיע בצורה דרמטית על חווית הטרק שלכם.  

על ציוד אפשר לדבר שעות, ימים, שבועות. אבל אם נסכם את הציוד למילה אחת שמייצגת את מה שהכי חשוב: קל


על חשיבות המשקל

משקל. ככל שתסחבו פחות תוכלו להנות הרבה יותר מחווית הטיול. תנועה קלילה בעליות מעייפת פחות. תנועה קלילה יותר בירידות או במקטעים תלולים מבטיחה יותר יציבות. ברור שאם לוקחים פחות מדי יש את הצד השני – החשש שמא תיסבלו מחוסר כלשהו. כשאנחנו אורזים – אנחנו שמים בתיק את הפחדים שלנו. פוחדים מקור? תיקחו יותר מדי בגדים, פוחדים מרעב? תיקחו יותר מדי אוכל. חייב להיות איזון – בין מה שאתם צריכים באמת לבין החשש ממחסור.

בשנים האחרונות אנו רואים את עלייתה המשמעותית של צורת הטיול הקלילה הנסמכת על ציוד קל המכונה גם ״אולטראלייט״. כמו הרבה נושאים גם בעולם האולטראלייט יש רצף. לא חייבים להיות קיצוניים בבחירת הציוד, לא חייבים להיות הכי קלים ולהוציא סכומים עצומים של כסף. כדאי לפתח מודעות גבוהה לפריטים השונים ואפשרויות סביבם על מנת לחסוך במשקל. אחד החסרונות הגדולים של עולם האולטראלייט הוא המחיר. ככל שתירצו לרדת במשקל ולשמור על ציוד איכותי, תידרשו לשלם יותר. לפעמים הרבה יותר. אני מאמין בבנייה הדרגתית של ציוד הטיולים שלכם. במשך הזמן תוכלו לשפר אותו עד להגעה למצב רצוי. אחד הדברים שתוכלו לקבל ממני הוא ייעוץ מדוייק על הציוד הנדרש לטרק שלכם. במשך הזמן, יעלו כאן מבחר עצות ומאמרים על נושאי ציוד שונים.


צריכים עזרה בתכנון טרק?

צרו קשר ללא התחייבות

בקתות מול אוהלים

כשבאים להרכיב רשימת ציוד לטרק, ההבדל בין טרק בקתות לטרק בו יש לקחת הכל על הגב, הוא עצום. בטרק בקתות לא תדרשו לקחת מערכת שינה (Sleep system). מערכת השינה מהווה את החלק הכבד ביותר ברשימת הציוד והיא גם המורכבת ביותר וכמובן גם היקרה. 

תוסיפו את העובדה שאת רוב האוכל תצרכו גם בבקתות עצמן – אם בארוחות ערב ובוקר הבאות כחלק מחצי הפנסיון שהיא החבילה הרגילה וארוחת צהריים שיארזו לכם בתוספת תשלום (מכונה ״פיקניק״) או פשוט תאכלו בבקתה שתעברו בה בצהריים, במהלך היום. 

מים – זהו מונח המתחבר לכל אדם שגדל וטייל בישראל היבשה לכדי הצירוף ״כמה שיותר״ או לפחות, ״3 ליטר לאדם״. בפועל, אם מדברים על טרק הררי גבוה (2000 מ׳ ומעלה), הרי שהטמפרטורות צפויות להיות נוחות גם בקיץ, כלומר נצרוך פחות מים לשתייה. בהרבה מדינות משופעות במשקעים, יש הרבה מקורות מים זורמים מהם ניתן למלא ישירות, ללא טיפול כלשהו, או כמינימום לסנן. לכן, לרוב וכתלות במקום הטרק, נצטרך לנוע עם מעט מים בתיק, תוך הסתמכות על מילוי בדרך. פחות מים שווה פחות משקל. 

עובדות אלה הופכות טרק בקתות למשהו שקל ונוח להתנהל בו מבחינת ציוד והעובדה היא שלא צריך לקחת הרבה דברים ומשקל התיק יכול להיות נמוך מאד, עד כדי קירבה למשקל תיק לטיול יום סטנדרטי או קצת יותר.

מה צריך לטרק בקתות?